sobota, 11 kwietnia 2015

Nad Zbiornikiem Jeziorsko

Dziś ze względu na to, że była piękna pogoda (ze dwadzieścia stopni!), pojechałam wraz z tatą i siostrą nad Zbiornik Jeziorsko.

Najpierw pojechaliśmy na tamę na Warcie. Pierwszym ptakiem, jakiego zaobserwowałam, był perkoz rdzawoszyi! Dokładnie, to były dwa. Strasznie się cieszyłam, bo widziałam ten gatunek po raz pierwszy. Zdjęcia niestety słabe, bo ptak był daleko.

Prócz tego wokół pływały też perkozy dwuczube oraz mnóstwo łysek i czernic oraz parę głowienek. Zaś po północnej stronie tamy pływały krzyżówki i łabędzie nieme, a z innych latały śmieszki, kormorany, kulczyki, trznadle, zięby, pleszki, skowronki, potrzosy, pliszki siwe oraz żółte a także przeleciał jeden żuraw. Zero rybitw. :(

Następnie pojechaliśmy po zachodnim brzegu zbiornika. Wszędzie były pliszki siwe oraz muchy. Podczas jednego postoju nad wodą przeleciało NAPRAWDĘ OGROMNE stado kaczek! Było rozbite na mniejsze grupki, a ja nie umiem szacować. Ze zdjęcia wynika, że były to raczej czernice.
Mały odłam stada...

Wracając, pojechaliśmy nad Wartę poniżej zbiornika (na południe) i trafiliśmy na jakieś rozlewiska, gdzie był prawdziwy miks ptasi. Było tam wiele gęgaw: na niebie, małych jeziorkach i polach. Także łabędzie nieme, kormorany, łyski, krzyżówki, potrzosy, czaple siwe, cyraneczki i jedna czajka oraz pojedynczy myszołów. Wypatrzyłam także cyrankę! Była to moja kolejna życiówka tego dnia :)
Czapla siwa
Gęgawy
gęgawa
Gęsi na polu
Wydaje mi się, że to myszak.
Jednak cały czas z trzcin wydobywało się buczenie bąka! Niestety nie udało mi się go zobaczyć, jednak same słuchanie jego głosu było niesamowite (ale mimo wszystko bardzo pragnęłam go znaleźć, co było w sumie niemożliwe).

* * *

Wycieczka moim zdaniem była super, zaobserwowałam dwa nowe gatunki! No to następnym punktem są Błota Rakutowskie. :)
Pozdrawiam,
wilga02

22 komentarze:

  1. congratulations on the grebe sightings! nice flock photos!

    OdpowiedzUsuń
  2. Beautiful sightings that you had, the Great Crested Grebe is wonderful.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielkie gratulacje rzadkich gatunków;) Wiele z nich jeszcze nie zobaczyłem;( Piękne zdjęcia, i ten perkoz rdzawoszyi... cudownie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne zdjęcia:) Bąka trudno zobaczyć, ja próbuję od dawna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  6. To wspaniałe na jednym spacerze zobaczyć tyle pięknych ptaków. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był nieco dłuższy "spacer", bo kilkugodzinna wycieczka :) A Jeziorsko to niesamowite miejsce, naprawdę warto tam pojechać.
      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny oraz komentarz.

      Usuń
  7. Ależ tam mnóstwo ptasich gatunków! Ja nie mam w okolicy takich zbiorników ale mam nadzieję wkrótce wybrać się nad stawy Sobieszowskie w Podgórzynie a tam słyszałam kiedyś bąka i perkozka. Może wreszcie uda się je sfotografować :-) Gratuluję udanego :polowania" :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę udanych obserwacji i zdjęć podczas Twoich wyjazdów :)
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Bonito blog Wilga, me ha gustado mucho. Ya tienes un nuevo seguidor desde España.

    OdpowiedzUsuń
  9. To miałaś super obserwacje-na takich zbiornikach zawsze jest ciekawie:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się czasem wybrać nad jakiś taki zbiornik lub nawet nad jezioro. :)
      Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  10. Bardzo,bardzo ciekawa relacja
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń