poniedziałek, 23 maja 2016

Co się działo w maju?

Witajcie!
Co się działo u mnie w maju? Po pierwsze brałam udział w wojewódzkim konkursie ornitologicznym. Dwa lata temu zajęłam 4 miejsce, rok temu 3, a w tym roku... 2! Niestety dostałam taki atlas, który już mam. A właściwie, to teraz mam takie 3.
Kolejny do kolekcji.

Prócz tego byłam też w górach, w Beskidzie Sądeckim. 

Ptaków było bardzo dużo, jednak większość była daleko - a ja nie wzięłam swojego aparatu! Gatunki, które często obserwowałam podczas tych czterech dni to: bogatki, sosnówki, krzyżówki, kwiczoły, śpiewakimyszołowy, pustułki, rudzik z parku linowego, pliszki siwe, czaplę białą, mewy śmieszki, prawdopodobnie też mewy białogłowe.. Kiedy bywaliśmy nad Dunajcem, szukałam wzrokiem pliszek górskich i pluszczy. Niestety ani tego ptaka, ani tego, nie udało mi się spotkać.

W górach byłam już czwarty raz z rzędu. Wolałam w tym roku pojechać nad morze. Jednak górskie widoki po raz kolejny mnie zachwyciły - szczególnie podczas jednej w wycieczek, kiedy to schodziliśmy piękną doliną.
Ja. Zdjęcie Gosi.

Podczas marszu słyszałam mnóstwo głosów ptaków. Rozpoznałam z nich niewiele, ale były to między innymi: pierwiosnki, świstunki leśne, zięby, kosy, kapturki (je też widziałam, przez co stały się moim nowym, 134 gatunkiem), sikory bogatki i modraszki. Podczas wycieczki rowerowej parę razy usłyszałam bębnienie dzięcioła, zdaje się dużego.



Prócz tego widziałam też kolejne dwa nowe dla mnie gatunki (dzięki, Gosia, za wypatrzenie!). Pierwszym z nich był krętogłów, na którego niespodziewanie natknęłam się w pewnym parku podczas wycieczki po Nowym Sączu!

Kolejnym był... taradadam! drozd obrożny! Samiec z białą obrożą na piersi pojawił się niespodziewanie podczas jednego z naszych postojów. To było niesamowite spotkanie, ale z całej grupy tylko ja i Gosia widziałyśmy tego ptaka. Co kto lubi ;) Mój 136 gatunek, z którego bardzo się cieszę!
Zdjęcie beznadziejne.

Górskie lasy są naprawdę piękne. Szkoda, że nie miałam czasu dłużej po nich pochodzić i nasłuchać się śpiewu ptaków, których nie spotyka się w centralnej Polsce. Ale niestety, zielonych szkół nie organizuje się pod kątem ornitologicznym ;) A szkoda.

W długi weekend szykuje się wycieczka na ptaki! Niecierpliwie na nią czekam :)
Pozdrawiam, wilga02.

18 komentarzy:

  1. Piękny, ciekawy wpis :) Jak w górach jest pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na Twoje pytanie w tytule chciałam odpowiedzieć, że pilnowałaś kotka : ) Piękna wycieczka i tyle wrażeń. Książki na nagrody fajna sprawa, ale bon na zakupy w wybranej księgarni jeszcze fajniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne foty, a drozda zazdroszczę, gdyż nigdy go nie widziałem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wpis-góry są piękne i warto też zaglądać za roslinami bo też są ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za bardzo na roślinkach się nie znam, moja koleżanka bardziej jest od tego :)

      Usuń
  5. Też mam taki atlas.
    Bardzo fajnie że byłaś w górach.Gratuluję ciekawych obserwacji.
    Ja w góry też się wybieram w czwartek, w Tatry.Chciałabym zobaczyć pluszcza.Nigdy go nie widziałam.
    Cudne zdjęcia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Collins jest lepszy ;)
      Dziękuję, Julio! A więc miłej wycieczki i powodzenia!

      Usuń
  6. Gratuluję nagrody!!!Wpis jak zwykle świetny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Cieszę się, że Ci się podoba :)

      Usuń
  7. Ooo, to w przyszłym roku będzie pierwsze miejsce ;).
    Może na jakimś forum uda Ci się wymienić książki na takie, których nie masz ...

    Piękne widoki i gratuluję kolejnego ptaszka do kolekcji :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może... Chciałabym :)
      Bardzo dziękuję!

      Usuń
  8. What truly magnificent scenery. I think I could walk forever in that kind of landscape.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny i ciekawy wpis, chociaż byłam tam z tobą to i tak chętnie o tym przeczytała.:) A propo konkursu... to za rok masz gwarantowane 1 miejsce, skoro co roku jedno wyżej to nie ma innej możliwości!;)
    Gosia.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za komentarz! Cieszę się, kiedy pojawiają się nowe, czytanie ich sprawia mi dużą przyjemność. Jeśli masz jakieś uwagi lub spostrzeżenia na temat danego wpisu, zostaw wiadomość! Na komentarze i pytania czytelników zawsze odpowiadam. :)