wtorek, 9 sierpnia 2016

Jezioro Okręt

Ta wycieczka niestety nie była żadnym fenomenem. Wstaliśmy jak zwykle wcześnie, ale straciliśmy mnóstwo czasu, bo się zgubiliśmy. Skręciliśmy za wcześnie w leśną ścieżkę i musieliśmy zrobić koło, by w końcu dojechać do zbiornika. Na miejscu... nie za bardzo było co obserwować. Na zbiorniku przebywały stada łabędzi niemych, łysek i krzyżówek. Udało mi się wypatrzeć 1 głowienkę, cyrankę i samicę płaskonosa. Przeleciały dwa piskliwce.

Przeszliśmy się drogą, nasłuchując i wpatrując się w trzciny. Może coś będzie? Niestety do dzisiejszej listy dopisałam tylko kapturkę...

Nowym gatunkiem były wąsatki (141 gatunek). Grupka tych ptaków latała w trzcinach. Raz miałam jedną w obiektywie, ale zanim zdążyłam zrobić zdjęcie, ptak zniknął.

Prócz tego pliszki siwe, 1 czapla biała, mewy śmieszki, kormorany, piegże, trzcinaki i inne pospolite ptaki. Może następna wycieczka będzie nieco bardziej owocna.

12 komentarzy:

  1. The swans in flight look very majestic.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bywa i tak:)Gdyby było zbyt łatwo, nie mielibyśmy satysfakcji z tego czym się zajmujemy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zdjęcia!!
    Gosia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tam... były wąsatki, nie ma na co narzekać :)
    Ja ostatnio byłem "na bączkach" wynik z całkiem niezłymi zdjęciami, a w poniedziałek jedziemy na... okaże się niedługo ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Drugie i ostatnie zdjęcie są bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, czy jesteś na facebooku?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Marta :-) Z ogromnym zaciekawieniem przeczytałam kilka zdań na Twoim blogu. Jestem pod wrażeniem Twoich zdjęć i przepięknego stylu opisywania Waszych wycieczek. Piszesz jak wytrawny redaktor tematyczny :-) Mam nadzieję, że ptasi album podarowany Ci kiedyś także był używany w rozwijaniu Twojej pasji.Całuski :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, ciociu! :)
      Bardzo mi miło czytać komentarze od Ciebie. Cieszę się, że tu zajrzałaś. Dziadek często z nami jeździ na wycieczki, jest co opisywać! :)
      Oczywiście, że tak! Był moim pierwszym albumem, to dzięki niemu poznałam świat ptaków.

      Usuń

Dziękuję Ci za komentarz! Cieszę się, kiedy pojawiają się nowe, czytanie ich sprawia mi dużą przyjemność. Jeśli masz jakieś uwagi lub spostrzeżenia na temat danego wpisu, zostaw wiadomość! Na komentarze i pytania czytelników zawsze odpowiadam. :)