środa, 7 września 2016

Dolina Środkowej Wisły - obserwacja czapli nadobnej!

Na zakończenie wakacji wybraliśmy się w Dolinę Środkowej Wisły.

Na początku obserwowaliśmy zbierające się na polach żurawie. Szkoda, że już odlatują.

Bocianów było wyjątkowo mało, spotkaliśmy ich tylko kilka. To nic w porównaniu z zeszłym rokiem.

Stawowy
Po drodze nad brzeg Wisły widzieliśmy jeszcze błotniaki stawowe, myszołowy i srokosze.
Z wału rozpościerał się naprawdę piękny widok na rzekę i pola.

Nad wodą było mnóstwo czajek, kaczek krzyżówek, czapli siwych i białych, pliszek oraz piskliwców. Gdy szliśmy wzdłuż Wisły spotkaliśmy taką czaplę:

Jeździliśmy z miejsca na miejsce, by obserwować różne odcinki rzeki. I w końcu natrafiliśmy na prawdzie cudo. Na ostatnim przystanku zauważyłam żerująca czaplę nadobną!
Z lewej czapla nadobna, z prawej biała.
144, super gatunek :)

20 komentarzy:

  1. Super wyprawa !!!
    Ciekawe obserwacje.
    Ja też nie dawno obserwowałam czaplę
    białą i siwą.Są to piękne ptaki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia,a ptaki wspaniałe,fajnie pozowały.

    OdpowiedzUsuń
  3. What a wonderful encounter. All those cranes and storks. I envy you this experience.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję spotkania nadobnej! Nigdy jeszcze nie spotkałem tego gatunku. PS. Jeszcze nie odlatują. Żurawie zostaną z nami do końca września:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś na pewno uda się ją spotkać :D
      Mój błąd ;)

      Usuń
  5. Wspaniałe spotkanie czapli nadobnej. Cudowne kadry. Świetny wpis. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratki, czapla nadobna to wciąż dla mnie nieosiągalny gatunek:p

    OdpowiedzUsuń
  7. Daję znak życia, że cały czas tutaj zaglądam i raduję się każdym zdjęciem C;
    Agadoo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się c; Fajnie, że zaglądasz.

      Usuń
  8. Fajne obserwacje ja w tym roku jeszcze czapli nadobnej nie widziałam:(u nas na zbiornikach zaporowych wysoki stan wody a to nie sprzyja czaplom czy siewkom:(pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jeszcze uda się zobaczyć ją w tym roku ;) My mieliśmy duże szczęście.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Cudowne ujęcia ptaków i wiedza :).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za komentarz! Cieszę się, kiedy pojawiają się nowe, czytanie ich sprawia mi dużą przyjemność. Jeśli masz jakieś uwagi lub spostrzeżenia na temat danego wpisu, zostaw wiadomość! Na komentarze i pytania czytelników zawsze odpowiadam. :)