poniedziałek, 30 stycznia 2017

Zimowe Ptakoliczenie 2017 - w parku

Hej wszystkim!
W ostatni weekend (27-29 stycznia) było Zimowe Ptakoliczenie. Polega ono na liczeniu ptaków, które spędzają u nas zimę. Ptaki można liczyć w karmniku, w ogródku, parku itp. Po spacerze swój wynik można wysłać do OTOP'u :)

My tego dnia wybraliśmy się na krótki spacer do parku. Na stawie pływało dobrze ok. 300 kaczek krzyżówek.
Pani Krzyżówka
Pan Krzyżówka
Prócz tego także ok. 40 kawek, 30 gawronów, 4 wrony siwe, 1 pełzacz ogrodowy, 1 kowalik, 1 dzięcioł duży, 2 kwiczoły, 5 sikorek bogatek, 2 sikorki modraszki i 8 gili. :)

Na razie tyle ;)

36 komentarzy:

  1. Zazdroszczę, ja miałam jechać do Łazienek na Ptakoliczenie i puszczyka, ale smog nas zatrzymał :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda :( Ja zawsze chciałam zobaczyć puszczyka!

      Usuń
  2. Dawno nie widziałam gili osobiscie i tęsknie za ich widokiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dawno ich nie widziałam, aż do tego Ptakoliczenia :)

      Usuń
  3. Ładne zdjęcia, krzyzówki uwielbiam, gile też:))) Krzyzówek u mnie duzo, przychodzą pod karmniki na jedzenie. Zapomniałam w tym roku o ptakoliczeniu. Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzyżówek w parku cała masa :) Może w przyszłym roku wybierze się Pani na Ptakoliczenie :)

      Usuń
  4. Przepiękne kadry. Super spacer. Jaki piękny nowy nagłówek bloga. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niech zostana i nie odlatuja bo w innych krajach okropnie wybijają ptactwo. Napisze o tym w najblizszym poscie. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia kaczek, zwłaszcza pierwszy portret jest cudowny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podczas ostatniego weekendu, taka akcja odbywała się w Mazurskim PK. Niestety spędziliśmy ten czas w budzie, więc efekty liczeniowe - żadne.

    OdpowiedzUsuń
  8. żebym ja tylko gatunki znała :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są pospolite gatunki, bardzo łatwe do rozpoznawania. :)

      Usuń
  9. Ja w tym roku widziałam sporo kruków, sójek i srok. A przy karmniku bogatki i wróble.
    Widzę że wyprawa udana :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! :) Takie obserwacje też są ciekawe.
      Pozdrawiam

      Usuń
  10. Zapomniałam o ptakoliczeniu a jest co liczyć u mnie przy karmnikach !!
    Bardzo podobają mi się państwo krzyżówkowiczowie ale gil to dopiero przystojniak !!
    Fantastyczne fotki, pozdrawiam !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie może za rok się uda? :) Dziękuję!

      Usuń
  11. W naszym miescie również było takie ptakoliczenie w tych samych dniach, jednak ja akurat nie moglam sie wybrac. Moge zapytac, gdzie mieszkasz?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w takim razie uda się wybrać za rok? :) Mieszkam w woj. łódzkim ;)

      Usuń
  12. Piękne zdjecia gil cudownie sie prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie,że też wybrałaś się na ptakoliczenie-zawsze coś ciekawego można spotkać:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Boa tarde, todas as fotos são maravilhosas, a primeira na minha opinião é que ressalta mais.
    AG

    OdpowiedzUsuń
  15. W tym roku nie brałam udziału w Ptakoliczeniu, ale nie mogę się doczekać wyników.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne zdjęcia i wspaniałe ptaki.
    Jestem pod wrażeniem, że znasz tyle pięknych ptaków.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za komentarz! Cieszę się, kiedy pojawiają się nowe, czytanie ich sprawia mi dużą przyjemność. Jeśli masz jakieś uwagi lub spostrzeżenia na temat danego wpisu, zostaw wiadomość! Na komentarze i pytania czytelników zawsze odpowiadam. :)