poniedziałek, 29 grudnia 2014

A co z karmnikiem?

Witajcie!

Nie wiem jak u Was, ale u mnie jest ostatnio naprawdę zimno. Temperatura od paru dni jest minusowa, no i spadł śnieg. Nie za dużo go, ale dzielnie utrzymuje się już od Drugiego Dnia Świąt, kiedy to spadł. Przynajmniej teraz chociaż trochę krajobraz wydaje się zimowy.

Ale ja nie o tym. Wywiesiliście już karmniki? Ja jestem u babci, gdzie wczoraj powiesiłam na jarzębinie kulę z nasion, ziarenek i tłuszczu dla sikorek. Tak naprawdę, dużo było przy tym gimnastyki... Parę dni temu wyszłam przed blok, by zawiesić takową kulkę w siatce. Co się okazało? Mimo moich wysiłków posiłek wylądował za nisko. Ptaki grasowały na samym koniuszku drzewa nieświadome, że na dole czeka jedzonko. W rezultacie postanowiłam powiesić drugą kulę. Całe szczęście drzewko znajduje się naprawdę blisko mojego okna, więc wyrzuciłam ten mały "karmnik" przez nie... Co okazało się kompletnym sukcesem :) W wyniku wisi na sznurku, na którym została zawieszona z naszego okna. Więc lina ciągnie się od nas do drzewa, podtrzymując kulę. Dość dziwny widok, jednak ptaki najwyraźniej nie zwracają na nie uwagi...
Kula zawisła na szczycie, a następnego dnia (czyli dzisiaj rano) widziałam już grasujące na niej sikorki i jednego dzwońca. Zresztą z tej na dole też od niedawna jedzą... :)

Mam też podejrzenia co do grubodzioba, ale o nim napiszę w następnym poście. Wrzucę też wtedy zdjęcia.

DOKARMIAJCIE PTAKI NA ZIMĘ! To naprawdę nic trudnego.

Według mnie świetny poradnik znajduje się na blogu "Moje Pasje", zapraszam do przeczytania: JAK DOKARMIAĆ PTAKI

Pozdrawiam.
wilga02

4 komentarze:

  1. Bardzo mi miło że poleciłaś mój poradnik:) Dzięki:) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku:) Bardzo ciekawe filmiki muszę kupić tego murzynka dla szczygłów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) Szczęśliwego Nowego Roku również :)

      Usuń
  2. Wilgo, widzę, że korzystamy z tego samego kanału na YT :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyraźniej :) Odkryłam go niedawno, a poradniki mi się spodobały, więc teraz tam zaglądam.

      Usuń

Dziękuję Ci za komentarz! Cieszę się, kiedy pojawiają się nowe, czytanie ich sprawia mi dużą przyjemność. Jeśli masz jakieś uwagi lub spostrzeżenia na temat danego wpisu, zostaw wiadomość! Na komentarze i pytania czytelników zawsze odpowiadam. :)