wtorek, 18 lipca 2017

Niespodziewana obserwacja kulików mniejszych!

Wybrałam się na spacer po naszej okolicy na wsi by sfotografować makolągwy. Nie było ich. Za to spotkałam coś znacznie lepszego.
Szłyśmy z ciocią i siostrą drogą w poszukiwaniu jakichkolwiek ptaków, które można by sfotografować. W pewnej chwili nasza ciocia zauważyła dwa ptaki na polu po lewej stronie. Pomyślałam, że to gawrony, bo w tej odległości wyglądały jak dwie czarne plamki dreptające po ziemi. Sięgnęłam jednak po aparat i zrobiłam pierwsze zdjęcia. I nie mogłam uwierzyć w to, co widziałam. Ptaki bez wątpliwości były kulikami, a kolejne zdjęcia (i potem zajrzenie do Collinsa w domu) upewniło mnie, że to kuliki mniejsze!

Zdjęcia nie są zbyt dobre, bo kuliki były naprawdę daleko.
156 gatunek :)


Kuliki mniejsze nie gniazdują w Polsce i można je spotkać jedynie na przelotach. Ta para jakoś wyjątkowo wcześnie musiała rozpocząć wędrówkę, bo spotkałyśmy je w pierwszych dniach lipca. Kiedy odlatywały spłoszone przez traktor (ech! :( ) usłyszałyśmy ich głos, a następnie przeleciały nad naszym domem i zniknęły za drzewami kierując się na południe.


12 komentarzy:

  1. Wow! Gratuluję. Ziemia łódzka chyba w ogóle obfituje w takie ciekawostki i rzadkości. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastycznie!Cudownie! Ale gratka !!!!Jeny ,Marto ale miałaś wielkie szczęście!a i dzięki Tobie ja pośrednio ,bo mogę zdjęcia obejrzeć i poczytać:)Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle zdjęć i szczęścia dużo ,że go spotkałaś.Piękny taki inny ptak,dotąd mi nie znany.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje! Może zgłoś to do jakiegoś portalu ornitologicznego?

    OdpowiedzUsuń
  5. wiesz, ze wszystkich ptaków wszelkie brodźce, siewki itp. interesują mnie najmniej ale doceniam rangę takiej obserwacji. Gratuluję, podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Serdecznie gratuluję takiej obserwacji i zdjęć:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepięknie, że udało Ci się je zobaczyć :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Great sighting of these upland birds. I am sure you were delighted.

    OdpowiedzUsuń
  9. A to prawdziwa gratka. Gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratulacje widać,że zaczął się przelot-u nas też coraz więcej siewek:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładne te kuliki, fajnie pooglądać zdjęcia przedstawiające kuliki. ☺

    OdpowiedzUsuń