sobota, 28 marca 2015

Proszę o pomoc

Witajcie!
Pamiętacie to zdjęcie z postu "Wypad do lasu"?

Niestety do końca nie wiem, co to może być. Stawiam na myszołowa włochatego: zgadza się biały ogon (bardzo wyraźnie było go widać podczas lodu) oraz ubarwienie na skrzydle, trochę jak u młodego ptaka tego gatunku (m.in. jasna plama). Nie jestem jednak pewna i prosiłabym o potwierdzenie. Może ktoś coś jeszcze dojrzy (a wątpię, bo to zdjęcie chyba gorsze być już nie może, nic na nim nie widać...). W sumie to byłoby moje pierwsze stwierdzenie kosmacza, a na drapolach się za bardzo nie znam. W grę chodzi ewentualnie też myszołów zwyczajny - raczej jakiś jasny. Myślałam też nad błotniakiem stawowym (samcem), ale ubarwienie na skrzydłach kompletnie nie pasuje. Z góry dzięki, jakby ktoś odpowiedział. Zdjęcie z lutego.

Pozdrawiam, wilga02

10 komentarzy:

  1. Jeśli masz pod sobą przewodnik Collinsa, to popatrz na juv. myszołów włochaty. Według mnie ten ptak najbardziej pasuje właśnie do niego. Podobne cechy obu ptaków (na zdjęciu i juv. myszołowa włochatego): biały kuper, duże jasne plamy, sylwetka, biała głowa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie posługiwałam się Collinsem. ;) Patrzyłam, i na juv. (dlatego napisałam, że pasuje mi tu młody ptak) i na ad. :)

      Usuń
  2. Widać trochę też spód skrzydła, ciemne plamy nadgarstkowe to kolejna cecha pasująca do juv. myszołowa włochatego, w przeciwieństwie do juv. (jasny), który zamiast tych plam ma czarne "przecinki".:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz dzięki, teraz nie mam wątpliwości ;) Jestem słaba w drapolach...

      Usuń
  3. Możesz wyostrzyć zdjęcie w jakiejś do tego służącej aplikacji. Może się uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak nic nie widać :C Ale to kosmacz, już wiem :)

      Usuń
  4. Potwierdzamy, to jest młody myszołów włochaty, zwany też kosmaczem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że to on, dziękuję za potwierdzenie :)

      Usuń
  5. Wiem, że ciężko było zrobić zdjęcie, ale łatwiej jest rozpoznać, kiedy widzimy sam kontur ptaka :D
    Te zdjęcie jest jakościowo słabe, ale większość informacji można odczytać. Pozdrawiam i życzę kolejnych sukcesów w twojej małej wiosce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wystarcza to, że wiem, że to myszołów włochaty. A by zrobić lepsze zdjęcia to będzie jeszcze okazja :D Dziękuję.

      Usuń