sobota, 28 marca 2015

Proszę o pomoc

Witajcie!
Pamiętacie to zdjęcie z postu "Wypad do lasu"?

Niestety do końca nie wiem, co to może być. Stawiam na myszołowa włochatego: zgadza się biały ogon (bardzo wyraźnie było go widać podczas lodu) oraz ubarwienie na skrzydle, trochę jak u młodego ptaka tego gatunku (m.in. jasna plama). Nie jestem jednak pewna i prosiłabym o potwierdzenie. Może ktoś coś jeszcze dojrzy (a wątpię, bo to zdjęcie chyba gorsze być już nie może, nic na nim nie widać...). W sumie to byłoby moje pierwsze stwierdzenie kosmacza, a na drapolach się za bardzo nie znam. W grę chodzi ewentualnie też myszołów zwyczajny - raczej jakiś jasny. Myślałam też nad błotniakiem stawowym (samcem), ale ubarwienie na skrzydłach kompletnie nie pasuje. Z góry dzięki, jakby ktoś odpowiedział. Zdjęcie z lutego.

Pozdrawiam, wilga02

10 komentarzy:

  1. Jeśli masz pod sobą przewodnik Collinsa, to popatrz na juv. myszołów włochaty. Według mnie ten ptak najbardziej pasuje właśnie do niego. Podobne cechy obu ptaków (na zdjęciu i juv. myszołowa włochatego): biały kuper, duże jasne plamy, sylwetka, biała głowa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie posługiwałam się Collinsem. ;) Patrzyłam, i na juv. (dlatego napisałam, że pasuje mi tu młody ptak) i na ad. :)

      Usuń
  2. Widać trochę też spód skrzydła, ciemne plamy nadgarstkowe to kolejna cecha pasująca do juv. myszołowa włochatego, w przeciwieństwie do juv. (jasny), który zamiast tych plam ma czarne "przecinki".:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz dzięki, teraz nie mam wątpliwości ;) Jestem słaba w drapolach...

      Usuń
  3. Możesz wyostrzyć zdjęcie w jakiejś do tego służącej aplikacji. Może się uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak nic nie widać :C Ale to kosmacz, już wiem :)

      Usuń
  4. Potwierdzamy, to jest młody myszołów włochaty, zwany też kosmaczem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że to on, dziękuję za potwierdzenie :)

      Usuń
  5. Wiem, że ciężko było zrobić zdjęcie, ale łatwiej jest rozpoznać, kiedy widzimy sam kontur ptaka :D
    Te zdjęcie jest jakościowo słabe, ale większość informacji można odczytać. Pozdrawiam i życzę kolejnych sukcesów w twojej małej wiosce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wystarcza to, że wiem, że to myszołów włochaty. A by zrobić lepsze zdjęcia to będzie jeszcze okazja :D Dziękuję.

      Usuń

Dziękuję Ci za komentarz! Cieszę się, kiedy pojawiają się nowe, czytanie ich sprawia mi dużą przyjemność. Jeśli masz jakieś uwagi lub spostrzeżenia na temat danego wpisu, zostaw wiadomość! Na komentarze i pytania czytelników zawsze odpowiadam. :)